Spółki z Grupy IKEA przekażą Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę kwotę 175 tysięcy złotych na funkcjonowanie Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 oraz Centrów Pomocy Dzieciom, a także zorganizują charytatywne koncerty online z udziałem Roksany Węgiel oraz zespołu Blue Café. Adresatami działań prowadzonych pod hasłem #WspierajMYsię są dzieci znajdujące się w trudnej sytuacji rodzinnej. Firmy wspólnie podejmą się tematu zdrowia psychicznego oraz wspierania dzieci przebywających w izolacji z powodu panującej pandemii.
Stan epidemii wprowadził w życie dzieci i młodzieży nagłą, drastyczną zmianę. Z dnia na dzień przestały chodzić do przedszkola czy szkoły, nie widują kolegów i praktycznie nie wychodzą na zewnątrz. Niemal cały czas spędzają w swoich domach, które nie dla wszystkich są bezpieczną i ciepłą przystanią. Ten czas jest szczególnie trudny dla dzieci doświadczających przemocy i złego traktowania. W okresie izolacji podejmujemy rekordową liczbę interwencji w dramatycznych sytuacjach, w których zagrożone jest zdrowie lub życie młodych ludzi
– mówi Monika Sajkowska, prezeska Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, która zapewnia pomoc telefoniczną najmłodszym i nastolatkom w trudnych sytuacjach życiowych, a także dorosłym – rodzicom oraz profesjonalistom pracującym z dziećmi.
Koncert online to świetna okazja, by chociaż na chwilę zapomnieć o rzeczywistości. Ale jednocześnie powinniśmy pamiętać o dzieciach, które mają trudną sytuację rodzinną. Cieszę się, że moim występem mogę wspierać młode osoby i zachęcam wszystkich do wspólnego pomagania. Wierzę, że razem mamy ogromną moc
– mówi Roksana Węgiel, artystka, która zaangażowała się w działania Ingka Centres.
Zapraszamy wszystkich do wysłuchania naszego koncertu. Będzie to wyjątkowe wydarzenie, ponieważ proponujemy słuchaczom spotkanie z naszą muzyką w przestrzeni wirtualnej. Spędźmy ten czas wspólnie i pomóżmy potrzebującym dzieciom!
- dodają Dominika Gawęda i Paweł Rurak- Sokal z zespołu Blue Café.
Od wielu lat misją firm z Grupy Ingka (IKEA) jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. W dobie kryzysu związanego z epidemią koronawirusa czynnie włączamy się w pomoc najbardziej potrzebującym. Wśród nich grupą szczególnie narażoną na efekty pandemii są dzieci znajdujące się w trudnej sytuacji rodzinnej. Dlatego jako Grupa Ingka w Polsce, chcemy podejmować długofalowe działania, zmierzające do poprawy kondycji psychicznej i emocjonalnej dzieci w czasie epidemii, a także po jej oficjalnym zakończeniu. Skutki obecnej sytuacji na pewno odczuwane będą przez wiele miesięcy
– mówi Dagmara Pozowska, Deputy Operations Manager z Ingka Centres Poland.
Roksana Węgiel – https://www.facebook.com/events/545845959467188/
- Wola Park https://www.facebook.com/WolaPark/
- Aleja Bielany https://www.facebook.com/AlejaBielany/
- Port Łódź https://www.facebook.com/portlodz/
- Matarnia Park Handlowy https://www.facebook.com/matarnia.parkhandlowy/
- SKENDE Shopping https://www.facebook.com/skendeshopping/
- Aleja Bielany https://www.alejabielany.pl/pl-pl/wspieramy-koncertowo
- Matarnia Park Handlowy https://www.matarnia.parkhandlowy.pl/pl-pl/wspieramy-koncertowo
- SKENDE Shopping https://www.skendeshopping.pl/pl-pl/wspieramy-koncertowo
O Ingka Centres:
Ingka Centres należy do Grupy Ingka i od ponad 40 lat buduje i zarządza rentownymi centrami handlowymi. Obecnie posiada 45 obiektów w 15 krajach, które co roku odwiedza 480 milionów osób. Do 2025 roku spółka planuje, że w jej portfolio będzie łącznie 70 lokalizacji, które będą w stanie przyjąć 1 miliard odwiedzających. Ingka Centres stawia na stały wzrost i podnoszenie jakości usług. Wraz z firmą rozwijają się także jej najemcy i partnerzy biznesowi, a wśród nich 1 600 marek prowadzących 7 000 sklepów
W Polsce Ingka Centres zarządza pięcioma obiektami handlowymi znajdującymi się w Lublinie, Gdańsku, Łodzi, Wrocławiu oraz Warszawie.
O IKEA:
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie jedenaście sklepów IKEA i piętnaście Punktów Odbioru Zamówień, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 27 sklepów IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.
W roku finansowym 2019 ponad 30 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 118 mln wizyt.
*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 374 sklepami w 30 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.