Dzięki współpracy IKEA i partnerów 35 gmin w Polsce otrzymało pomoc w doposażeniu lokalnych centrów kwarantanny. Z przekazanego sprzętu będzie mogło skorzystać ponad 400 osób przebywających w instytucjonalnej kwarantannie na terenie swojej gminy. #PomagamyRazem, bo wierzymy, że w ten sposób działamy na rzecz lepszej przyszłości nas wszystkich.
Wszyscy zostaliśmy postawieni w wyjątkowej sytuacji, staramy się więc pomagać w naszym najbliższym otoczeniu, zgodnie z naszą misją People & Planet Positive. Staraliśmy się maksymalnie połączyć siły i zaprosiliśmy do pomocy nie tylko spółki z korzeniami IKEA, ale też naszych partnerów biznesowych i instytucjonalnych, którzy bez wahania odpowiedzieli na nasz apel oraz zaoferowali wsparcie materialne i organizacyjne. Dzięki solidarności i sprawnej współpracy pomiędzy wszystkimi jednostkami IKEA w Polsce mogliśmy pomóc 35 gminom w 8 województwach. IKEA w Polsce zobowiązała się do tego, że przeznaczy łącznie 4,5 mln złotych, aby wspomóc system ochrony zdrowia oraz zapewnić niezbędną pomoc społecznościom dotkniętym skutkami epidemii. Wsparcie gminnych centrów kwarantanny to jedno z wielu działań, jakie podejmujemy, aby zrealizować to zobowiązanie
– mówi Anita Ryng, Kierownik ds. Procesów Komunikacyjnych w IKEA Retail Polska.
W obliczu obecnej sytuacji polskie gminy zostały zobligowane do utworzenia centrów kwarantanny dla osób, które dla bezpieczeństwa własnego i innych powinny się jej poddać, a nie mogą tego zrobić we własnym domu. Odpowiednie wyposażenie miejsca kwarantanny często jest wyzwaniem dla gminy, która je organizuje, ponieważ potrzeby są duże i pojawiają się nagle. Wsparcie biznesu to olbrzymia pomoc dla gmin w trudnej sytuacji
– mówi Dariusz Zawadka – Dyrektor Biura Organizacyjnego w Agencji Rezerw Materiałowych.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie jedenaście sklepów IKEA i dziesięć Punktów Odbioru Zamówień, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 27 sklepów IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.
W roku finansowym 2019 ponad 30 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 118 mln wizyt.
*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 374 sklepami w 30 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.