IKEA tworzy takie miejsce pracy, w którym wszyscy pracownicy, zarówno kobiety, jak i mężczyźni, czują się szanowani, doceniani i wspierani. Równowaga praw i obowiązków obu płci powinna być fundamentem każdego społeczeństwa, dlatego firma zachęca do jej promowania nie tylko z okazji Dnia Kobiet.
Urlop ojcowski – wsparcie dla całej rodziny
Dzień Kobiet to dla nas symbol wsparcia kobiet, niedyskryminowania oraz równych szans dla wszystkich bez względu na pleć. IKEA nieodłącznie wiąże prawa człowieka z prawem do takiego samego traktowania w pracy kobiet i mężczyzn. Dlatego od 1 stycznia 2020 r. wprowadziliśmy dodatkowy, pełnopłatny 4-tygodniowy urlop ojcowski. Wierzymy, że takie rozwiązanie może pozytywnie wpłynąć na relacje między ojcem a dzieckiem oraz możliwości rozwoju zawodowego kobiet – mówi Michał Pióro, Dyrektor ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi w IKEA Retail Polska - Jest to wsparcie dla obojga rodziców, dzięki czemu zarówno mama, jak i tata mogą realizować się zawodowo i jednocześnie mają możliwość spędzania z dzieckiem najważniejszych, pierwszych chwil życia. Z urlopu ojcowskiego mogą skorzystać pracownicy, których dzieci urodziły się po 1 września 2019 roku – dodaje.
Równowaga działa!
W IKEA wierzymy, że nasza różnorodność sprawia, że stajemy się lepsi. To dzięki tym wartościom tworzymy miejsce równych szans dla wszystkich pracowników bez względu na płeć, wiek, kulturę i przekonania. Naszym celem jest osiągniecie 100% równości płac w ramach identycznych stanowisk, jednocześnie nie zapominając o tym, że na wysokość wynagrodzenia wpływa ocena pracy oraz poziom kompetencji – tłumaczy Susanna Romantsova, Liderka ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności w IKEA Retail w Polsce.

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie jedenaście sklepów IKEA i pięć Punktów Odbioru Zamówień, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 27 sklepów IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.
W roku finansowym 2019 ponad 30 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 118 mln wizyt.
*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 374 sklepami
w 30 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.