Świetne imprezy mogą odbywać się również w domu! Dzięki kolekcji FREKVENS od IKEA, stworzonej we współpracy z teenage engineering, każda domówka będzie niezapomniana! Muzyczna seria będzie dostępna w sprzedaży od lutego 2020 r.
Chcieliśmy stworzyć coś, co nawiązywałoby do stylistyki IKEA, a jednocześnie rzucić wyzwanie temu, jak dzisiaj ją postrzegamy. Eksplorowanie nowych terytoriów, przekraczanie granic i stawianie sobie wyzwań jest naprawdę ekscytujące. IKEA kojarzy się z meblami, klopsikami, a wkrótce również... z imprezą
— mówi Jesper Kouthoofd, dyrektor ds. wzornictwa i założyciel teenage engineering.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie jedenaście sklepów IKEA i pięć Punktów Odbioru Zamówień, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.
W roku finansowym 2019 ponad 30 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 118 mln wizyt.
*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 374 sklepami w 30 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.