Stylowa lampa, wygodne krzesło, gustowny talerz. Dla pani Zofii to jedyni towarzysze śniadań, obiadów i kolacji codziennie od czterech lat. Starsze osoby często mierzą się z samotnością, którą w Święta odczuwają szczególnie dotkliwie. 10 grudnia br. startuje nowa kampania „Święta wśród ludzi, nie wśród mebli”, w której IKEA wraz ze Stowarzyszeniem mali bracia Ubogich oraz Federacją Polskich Banków Żywności, zwraca uwagę na problem samotności wśród seniorów.
Wierzymy, że w Święta ważniejsza od mebli i dekoracji jest obecność drugiej osoby. Pragniemy, żeby dodatkowe nakrycie na wigilijnym stole było czymś więcej, niż tylko symbolem. Zaprosiliśmy do współpracy dwie wyjątkowe organizacje, ponieważ są ekspertami we wsparciu potrzebujących. Nasze wspólne działania mogą pomóc samotnym seniorom, nie tylko w te Święta, pozostawać w bliskości, wśród ludzi
– mówi Katarzyna Broniarek, Dyrektorka ds. Komunikacji IKEA Retail w Polsce.
[1] Badanie ilościowe z maja 2018 roku, które zostało zrealizowane przez agencję badawczą ARC Rynek
i Opinia na zlecenie Stowarzyszenia mali bracia Ubogich
O Bankach Żywności
Banki Żywności ratują żywność przed zmarnowaniem i przekazują ją najbardziej potrzebującym.
31 Banków Żywności działających na terenie całego kraju tworzy Federację Polskich Banków Żywności. Wszystkie są organizacjami pozarządowymi o statusie stowarzyszenia lub fundacji. Banki Żywności wspierają pomocą żywnościową na masową skalę 3500 organizacji dobroczynnych w Polsce, m.in. świetlice, ogniska wychowawcze dla dzieci, domy dziecka, domy samotnej matki, jadłodajnie i inne organizacje, które prowadzą zbiorowe żywienie bądź przekazują żywność bezpośrednio osobom potrzebującym. Dzięki temu z pomocy żywnościowej systematycznie korzysta około 1,6 mln osób w potrzebie, będących podopiecznymi tych organizacji.
O Stowarzyszeniu mali bracia Ubogich
Stowarzyszenie mali bracia Ubogich przychodzi z pomocą starszym samotnym osobom. Jest odpowiedzią na pogłębiającą się w społeczeństwie samotność w szczególności dotykającą starszych ludzi. Stowarzyszenie mali bracia Ubogich to przyjaciele osób starszych. Szczególną troską otaczają osamotnionych seniorów organizując dla nich tzw. wolontariat towarzyszący (Program TWOJA OBECNOŚĆ POMAGA MI ŻYĆ). Obecnie pod stałą opieką stowarzyszenia jest ponad 300 seniorów z Warszawy, Lublina, Poznania i Pruszkowa. W programie bierze udział 350 wolontariuszy, którzy regularnie odwiedzają podopiecznych, dając im poczucie bezpieczeństwa, wypełniając pustkę i zaspokajając tęsknotę za obecnością drugiego człowieka. Więcej informacji: www.malibracia.org.pl. Dodatkowych informacji o Stowarzyszeniu udziela: Elżbieta Ślązek Koordynator ds. Fundraisingu i komunikacji,
E-mail : eslazek@malibracia.org.pl
O IKEA
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie jedenaście sklepów IKEA i pięć Punktów Odbioru Zamówień, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane
z działalnością IKEA na polskim rynku.W roku finansowym 2019 ponad 30 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 118 mln wizyt.
*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 374 sklepami w 30 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.