A gdyby tak każdy z nas, zamiast kupować nowe, dostrzegł wokół siebie rzeczy, które już ma i zatroszczył się o to, by służyły jak najdłużej? Na przekór zakupowej tradycji Black Friday IKEA ponownie zwraca uwagę na meble i akcesoria znajdujące się w naszym mieszkaniu. Podpowiada, jak w prosty sposób o nie zadbać i tym samym zrobić mały krok w trosce o nasz największy dom – planetę.
W IKEA chcemy wspierać ludzi w bardziej zrównoważonym życiu i odpowiedzialnej konsumpcji. Jednym z ważnych sposobów, które pomagają dokonywać bardziej przemyślanych decyzji zakupowych, są działania, dzięki którym produkty będą służyć nam dłużej. Rozpoczynamy projekt, którym chcemy zwrócić uwagę na to, jak ważne jest dbanie o produkty. Do udziału w nim zapraszamy wszystkich, którzy chcą podzielić się z nami tym, jak troszczą się o przedmioty, które mają już w swoich domach. Wystarczy, że odwiedzą naszą stronę IKEA.pl/NaDluzej
mówi Agata Czachórska, Kierownik Projektu Circular IKEA, IKEA Retail w Polsce.
Skąd pomysł, żeby czynność dbania o przedmioty przedstawić za pomocą sztuki? Ponieważ sztuka mówi o rzeczach ważnych, a temat troski o naszą planetę właśnie taki jest. Wystawa podkreśla, że małe zmiany mogą mieć ogromne znaczenie
– dodaje Ewelina Sośniak.
To pozwoli nam dowiedzieć się, co możemy zrobić lepiej, by angażować ludzi w aktywności związane z przedłużaniem życia produktów i jak ulepszyć rozwiązania, które oferujemy swoim klientom w tym obszarze
– komentuje Agata Czachórska.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy
i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie jedenaście sklepów IKEA i pięć Punktów Odbioru Zamówień, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.
W roku finansowym 2019 ponad 30 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 118 mln wizyt.
*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 374 sklepami
w 30 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.