Już 7 października br. rozpoczyna się 2. edycja Circular Week w Polsce. IKEA jako jeden z partnerów strategicznych wydarzenia, przygotowała dla swoich warszawskich klientów ofertę specjalną, która promuje dawanie szansy na dłuższe życie przedmiotom. W dniach 7-12 października, przy zakupie nowej sofy lub fotela wraz z dostawą, IKEA odbierze Twoją starą sofę lub fotel, za 1 zł. Usługa dostępna, będzie w sklepach IKEA w Warszawie.
Z przeprowadzonych przez IKEA badań wynika, że ludzie odczuwają coraz większy dyskomfort wyrzucając rzeczy i chcą ograniczać marnotrawstwo. Jednocześnie często nie wiedzą, jak pozbyć się mebli w sposób przyjazny środowisku. Szwedzka firma postanowiła wyjść naprzeciw tym potrzebom, tworząc nową usługę, dzięki której klienci w wygodny sposób mogą przekazać niepotrzebne im już meble. Współpraca IKEA z Fundacją Habitat for Humanity Poland, umożliwia klientom w Warszawie proste przekazanie sof i foteli na cel charytatywny. Niechciane bądź niepotrzebne już tego typu meble zyskują w ten sposób szansę na dłuższe życie, a osoby, które wspiera fundacja zyskują potrzebne im meble.
W ramach przekształcania swojej działalności w 100% cyrkularną IKEA podejmuje szereg działań. Projektuje nowe produkty w oparciu o zasady cyrkularnego wzornictwa, z wykorzystaniem materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu. Już od 1 stycznia 2020 r. IKEA zaprzestanie również sprzedaży plastikowych jednorazowych produktów wyposażenia domu, testuje i rozwija zupełnie nowe rozwiązania inspirowane modelami subskrypcji, które mają umożliwić klientom korzystanie z mebli IKEA bez konieczności ich zakupu i posiadania. Polska jest jednym z czterech pierwszych rynków (obok Holandii, Szwajcarii i Szwecji), gdzie przeprowadzone zostały badania rynku w tym zakresie i testowane są prototypowe modele tej usługi.
i recykling materiałowy.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie jedenaście sklepów IKEA i pięć Punktów Odbioru Zamówień, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane
z działalnością IKEA na polskim rynku
W roku finansowym 2019 ponad 30 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 118 mln wizyt
*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 374 sklepami w 30 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.