Co roku w Warszawie powstaje około 30 tysięcy mikro i małych firm*. To właśnie dla nich IKEA w 2017 r. stworzyła jedyny taki na świecie punkt spotkań biznesowych – Centrum IKEA dla Firm. Od 30 września zmienia się lokalizacja tego punktu – zostanie przeniesiony do sklepu IKEA w Blue City.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka w Polsce posiada obecnie jedenaście sklepów w dziewięciu miastach oraz pięć Punktów Odbioru Zamówień. Poprzez Ingka Centres Polska zarządza pięcioma centrami handlowymi. Zlokalizowane w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatruje 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i wschodniej. Do Grupy Ingka w Polsce należy również sześć farm wiatrowych, które zapewniają jej niezależność energetyczną.
W roku finansowym 2018 prawie 29 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 97 mln wizyt.*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA.
Na całym świecie zarządza 367 sklepami w 30 krajach i zatrudnia 158 500 pracowników.
Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.Centrum IKEA dla Firm w Warszawie to pierwszy na świecie format IKEA stworzony dla biznesu. Oferuje profesjonalne i kompleksowe wsparcie w zakresie wyposażenia i umeblowania biura lub lokalu usługowego.