Jesień i zima to czas zmian nie tylko za oknem, ale również w domu. Gdy pogoda nie zachęca do spędzania czasu na zewnątrz, zadbajmy o komfort i przytulność naszych wnętrz. W tym sezonie IKEA dużo miejsca poświęca domowym tekstyliom, również tym dedykowanym dzieciom. Prezentuje także nowe meble, lampy czy naczynia kuchenne i łączy tradycję z nowoczesnością, dodając śmiałe kolory. Nowości IKEA wchodzące do sprzedaży w październiku to powiew świeżego wzornictwa w cenie, z którą ciężko konkurować.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka w Polsce posiada obecnie jedenaście sklepów oraz sześć innych stacjonarnych punktów spotkań z klientami, w tym Punkty Odbioru Zamówień. Poprzez Ingka Centres Polska zarządza pięcioma centrami handlowymi. Zlokalizowane w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatruje 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i wschodniej. Do Grupy Ingka w Polsce należy również sześć farm wiatrowych, które zapewniają jej niezależność energetyczną.
W roku finansowym 2018 prawie 29 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 97 mln wizyt.
*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 367 sklepami w 30 krajach i zatrudnia 158 500 pracowników. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.