Co powstanie, gdy ze wzornictwem IKEA połączymy dźwięk i światło? Te dwa niezwykle ważne do zbudowania odpowiedniego nastroju w domu elementy stanowiły punkt wyjścia podczas tworzenia kolekcji SYMFONISK. Pierwsze owoce współpracy IKEA z producentem głośników, firmą Sonos, ujrzą światło dziennie na wystawie FEEL HOME w Mediolanie już w kwietniu br. Oferta SYMFONISK obejmie wyposażoną w głośnik WiFi lampę stołową i głośnik WiFi, który może być wykorzystany jako… półka.
Ta współpraca na każdym etapie opierała się na wspólnej pasji, wartościach i wiedzy naszych firm. Mamy świadomość, jak wielkie znaczenie odgrywają dźwięk oraz światło, pozytywnie wpływając na atmosferę w domu. Wierzymy także w siłę designu, mogącą realnie podnieść jakość codziennego życia - mówi Tad Toulis, wiceprezes ds. projektowania w firmie Sonos.
Nasz projekt musiał być w 100% zgodny z jakością, którą reprezentuje Sonos, bez żadnych kompromisów. Jednocześnie zależało nam na stworzeniu czegoś zupełnie nowego. Od początku wiedzieliśmy, że chcemy rzucić wyzwanie tradycyjnej estetyce high-tech - dodaje Iina Vuorivirta, jedna z projektantek głośników SYMFONISK w IKEA.
Dla IKEA inteligentny dom nie jest związany z gadżetami, chodzi o zaproponowanie realnych rozwiązań, które poprawią codzienność, pomogą stworzyć lepszą atmosferę i sprawią, że życie stanie się wygodniejsze. Współpraca z Sonos jest tego doskonałym przykładem – nasi klienci otrzymają wysokiej jakości dźwięk w przystępnej cenie w połączeniu ze świetnym projektem, który mamy nadzieję trafi do domów wielu ludzi - mówi Björn Block, odpowiedzialny za IKEA Home Smart.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka w Polsce posiada obecnie jedenaście sklepów oraz siedem innych stacjonarnych punktów spotkań
z klientem, m.in. Centrum IKEA dla Firm, Punkty Odbioru Zamówień. Poprzez Ingka Centres Polska zarządza pięcioma centrami handlowymi. Zlokalizowane w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatruje 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i wschodniej. Do Grupy Ingka w Polsce należy również sześć farm wiatrowych, które zapewniają jej niezależność energetyczną.
W roku finansowym 2018 prawie 29 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 97 mln wizyt.
*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 367 sklepami w 30 krajach i zatrudnia 158 500 pracowników. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.
Małgorzata Jezierska
Koordynatorka ds. Komunikacji Komercyjnej i PR Produktu, IKEA Retail