IKEA ma za sobą kolejny udany rok. Poza globalnym wzrostem sprzedaży o 11,2% r/r, firma podjęła także szereg działań w ramach realizacji założeń globalnej strategii People & Planet Positive. Raport zrównoważonego rozwoju Grupy IKEA, który został opublikowany w Paryżu pod...
Naszym celem jest tworzenie lepszych warunków życia dla wielu ludzi i jesteśmy zdeterminowani, aby wywierać pozytywny wpływ na naszą planetę oraz jej mieszkańców. Dlatego chcemy tak przekształcić naszą działalność we wszystkich obszarach, w których jesteśmy obecni, aby stać się w pełni zrównoważoną firmą. Jednocześnie zabieramy głos w sprawach ważnych, takich jak zmiany klimatu – mówi Peter Agnefjäll, Prezes i Dyrektor Generalny Grupy IKEA.
Najważniejsze osiągnięcia Grupy IKEA w kierunku realizacji strategii People & Planet Positive w roku finansowym 2015*:
• IKEA, razem z IKEA Foundation, przekazała 1 miliard euro na wsparcie działań na rzecz ograniczania zmian klimatu - 400 milionów euro zostało przeznaczone przez IKEA Foundation na pomoc społecznościom najbardziej dotkniętym przez ich skutki, zaś pozostałe 600 mln euro Grupa IKEA zobowiązała się zainwestować w odnawialne źródła energii,
• Grupa IKEA wyprodukowała energię odnawialną w ilości odpowiadającej 53% całkowitego zużycia we wszystkich swoich obiektach oraz zobowiązała się do posiadania i obsługiwania 314 turbin wiatrowych na całym świecie. Dodatkowo na budynkach należących do Grupy zainstalowanych jest obecnie 700 000 paneli słonecznych,
• Cały asortyment oświetlenia IKEA jest wykonany w technologii LED lub jest kompatybilny z żarówkami LED. W 2015 roku Grupa IKEA sprzedała ponad 90 milionów żarówek i lamp LED, dzięki którym miliony gospodarstw domowych mogły obniżyć rachunki za energię,
• Cała bawełna i połowa zasobów drewna używanego w produktach IKEA pochodzi z bardziej zrównoważonych źródeł, które są przyjazne dla ludzi i środowiska,
• IKEA Foundation przeznaczyła 20,9 mln euro na zapewnienie lepszych warunków życia dla dzieci i rodzin w najbiedniejszych społecznościach na świecie, dzięki środkom pozyskanym w ramach kampanii „Pluszaki dla edukacji” oraz „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców”,
• Od września 2015 roku wszystkie ryby i owoce morza sprzedawane oraz serwowane w sklepach IKEA objęte są certyfikatami MSC i ASC, które potwierdzają pochodzenie produktów ze zrównoważonych źródeł. Tym samym firma jest obecnie największym na świecie dostawcą żywności oferującym tak szeroką gamę certyfikowanych ryb i owoców morza. Do oferty IKEA Food wprowadzono także zdrowsze oraz bardziej przyjazne środowisku klopsiki wegańskie.
W minionym roku zrealizowaliśmy wiele ważnych przedsięwzięć, realizując założenia strategii People & Planet Positive. Nasze działania skupiały się głównie na przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym, w tym na inwestycjach w odnawialne źródła energii i zwiększaniu efektywności energetycznej - zarówno naszej, jak i naszych dostawców – mówi Agata Czachórska, p.o. kierownika ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail. Wśród najważniejszych projektów należy również wymienić umożliwianie i inspirowanie do bardziej zrównoważonego życia
w domu. Cieszymy się, że coraz więcej naszych klientów podejmuje tego typu działania. Świadczy o tym chociażby fakt, że po raz kolejny odnotowaliśmy znaczący wzrost sprzedaży produktów, które umożliwiają oszczędzanie energii i wody, zmniejszenie ilości wytwarzanych odpadów, a także prowadzenie zdrowszego stylu życia. Jesteśmy dumni, że udaje nam się przekonać coraz więcej osób, że to, co przyjazne środowisku, przekłada się również na korzyści dla domowego budżetu – dodaje.
Pełen raport zrównoważonego rozwoju, podsumowujący miniony rok, dostępny jest na stronie: www.IKEA.pl/przyszlosc
* Rok finansowy Grupy IKEA obejmuje okres od 1 września 2014 roku do 31 sierpnia 2015 roku.
Katarzyna Broniarek
Dyrektorka ds. Komunikacji, IKEA Retail