4 listopada 2018 roku rozpocznie się druga edycja konkursu grantowego IKEA dla organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów, które na co dzień wspierają dzieci i młodzież zagrożone wykluczeniem społecznym. Konkurs jest częścią międzynarodowej kampanii IKEA „Zabawa to poważna sprawa”. Zgłoszenia do udziału przyjmowane będą do 16 listopada br. W tej edycji kluczowe jest zaangażowanie organizacji w edukację ekologiczną, w szczególności wokół tematyki zmian klimatu.
i rodzinom w społecznościach dotkniętych biedą, klęskami żywiołowymi czy konfliktami zbrojnymi, poprzez granty i współpracę z organizacjami partnerskimi (w 2017 roku 74 partnerów otrzymało 144 miliony euro
w postaci grantów). W tym roku, po raz drugi, wszystkie sklepy IKEA na całym świecie zaproszą swoich klientów do udziału w kampanii „Zabawa to poważna sprawa” (Let’s Play for Change). W Polsce ponownie jej elementem będzie przeprowadzenie konkursu grantowego dla organizacji pozarządowych w kraju.
W zeszłorocznej edycji przyznaliśmy granty organizacjom działającym lokalnie m.in. poprzez aktywność sportową, pomoc w odrabianiu lekcji
i naukę języka polskiego w ośrodku dla uchodźców, wolontariat.
W tegorocznej edycji chcemy podkreślić wagę edukacji ekologicznej wśród najmłodszych – mówi Katarzyna Dulko-Gaszyna, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail.
Do konkursu grantowego IKEA zaprasza organizacje pozarządowe, stowarzyszenia oraz inne instytucje wspierające rozwój dzieci i młodzieży. By wziąć w nim udział, należy przesłać wypełniony formularz zgłoszeniowy zawierający plan programu edukacyjno-wychowawczego oraz projekt remontu siedziby placówki. Głównym celem jest przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży. Nowością
w tej edycji jest nakierowanie na konkretną tematykę zgłaszanych programów edukacyjnych, która powinna dotyczyć ochrony środowiska
i zmian klimatu.
w Polsce oraz brak powszechnego dostępu do skutecznych rozwiązań ekologicznych wśród potrzebujących – w tym do codziennej, praktycznej i pozytywnej edukacji – dodaje Katarzyna Dulko-Gaszyna.
5 laureatów, którzy zgłosili najlepsze projekty konkursowe. Zgłoszenia można przesyłać w terminie od 4 do 16 listopada 2018 roku. Tak jak
w ubiegłym roku sumaryczna wartość grantów dla laureatów będzie zależała od całkowitego dochodu uzyskanego ze sprzedaży tegorocznej kolekcji SAGOSKATT – pluszaków zaprojektowanych w konkursie rysunkowym IKEA przez dzieci z całego świata, w tym 8-letniej Natalii
z Polski.
Więcej informacji można uzyskać pisząc na adres: ZaangazowanieSpoleczne@IKEA.com
O IKEA
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd). Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive. Grupa Ingka w Polsce posiada obecnie dziesięć sklepów (wkrótce otworzony zostanie jedenasty w centrum handlowym Blue City) oraz dziewięć innych stacjonarnych punktów spotkań z klientem, m.in. Centrum IKEA dla Firm, Punkty Odbioru Zamówień. Poprzez Ingka Centres Polska zarządza pięcioma centrami handlowymi. Zlokalizowane w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatruje 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i wschodniej. Do Grupy Ingka w Polsce należy również sześć farm wiatrowych, które zapewniają jej niezależność energetyczną. W roku finansowym 2018 prawie 29 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 97 mln wizyt. *Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 367 sklepami w 30 krajach i zatrudnia 158 500 pracowników. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.