Zainspirowana ruchami DIY, a także „hackingiem”, czyli przerabianiem i personalizowaniem mebli oraz akcesoriów w sposób kreatywny, seria SJÄLVSTÄNDIG pozwoli uwolnić się od sztampy w domu. To zupełna nowość w asortymencie IKEA. Modułowe dywany w odważnych kolorach, poduszki na podłogę czy wazony o unikalnym charakterze to doskonałe podsumowanie niezwykle oryginalnej kolekcji. Stojącą za nią ideę można wyrazić w kilku słowach: zaszalej, wyraź siebie! Dostępna w sklepach od października tego roku seria SJÄLVSTÄNDIG to kolekcja limitowana i krótkoterminowa.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa IKEA w Polsce posiada obecnie dziesięć sklepów (w drugiej połowie br. otworzy jedenasty w centrum handlowym Blue City) i zarządza pięcioma centrami handlowymi poprzez IKEA Centres Polska. Zlokalizowane w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatruje 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy IKEA w Polsce należy również sześć farm wiatrowych, które zapewniają jej niezależność energetyczną.
W roku finansowym 2017 ponad 28 mln osób odwiedziło sklepy IKEA, a strona www.IKEA.pl odnotowała ok. 91 mln wizyt.
Małgorzata Jezierska
Koordynatorka ds. Komunikacji Komercyjnej i PR Produktu, IKEA Retail