Limitowana seria FÖREMÅL powstała jako rezultat współpracy IKEA z jednym z najbardziej uznanych szwedzkich artystów tworzących w szkle i ceramice, Perem B. Sundbergiem. Podkreślająca unikatowość przedmiotów kolekcja zachęca do eksperymentowania oraz tworzenia wnętrz nie tylko funkcjonalnych, ale i wywołujących prawdziwe emocje. Składa się ona z codziennych produktów o nietuzinkowym wyglądzie, takich jak pudełka do przechowywania, dywany, poszewki na poduszkę, świeczniki czy intrygujące wazony. Wyróżnia ją niezwykłe bogactwo wzorów, które stworzył artysta. To spora gratka dla miłośników eksperymentów we wnętrzach! Kolekcja będzie dostępna w sklepach IKEA we wrześniu br.
i nieoczywistym pięknem. Tam, gdzie inni widzą niedoskonałość, on widzi inspirację. Dostępne w kolekcji dywany, poduszki i poszewki są kwintesencją stylu artysty.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa IKEA w Polsce posiada obecnie dziesięć sklepów (w drugiej połowie br. otworzy jedenasty w centrum handlowym Blue City) i zarządza pięcioma centrami handlowymi poprzez IKEA Centres Polska. Zlokalizowane w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatruje 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy IKEA w Polsce należy również sześć farm wiatrowych, które zapewniają jej niezależność energetyczną.
W roku finansowym 2017 ponad 28 mln osób odwiedziło sklepy IKEA, a stronawww.IKEA.pl odnotowała ok. 91 mln wizyt.
Małgorzata Jezierska
Koordynatorka ds. Komunikacji Komercyjnej i PR Produktu, IKEA Retail