Sierpień w IKEA to zaproszenie do stworzenia wnętrz, w których można pokazać swoją osobowość i poczuć się wygodnie w zorganizowanej przestrzeni. Asortyment wzbogacił się o produkty do przechowywania, a także nowe tekstylia idealne do otulenia się podczas popołudniowego relaksu. O odpowiedni nastrój zadba nowo zaprojektowane oświetlenie, od lamp wiszących po stołowe, a także pierwsze w historii głośniki IKEA. W tym sezonie na pierwszym planie znalazły się także nowoczesne, zrównoważone metody produkcji. Nowe produkty cechuje skandynawski minimalizm, poetycki nastrój i zróżnicowana paleta kolorów: od delikatnych pasteli po graficzne wzory monochromatyczne.
z przetworzonych butelek PET i barwione przy użyciu bardziej przyjaznych technik, które pozwalają na zmniejszenie zużycia wody oraz substancji chemicznych podczas procesu produkcji.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa IKEA w Polsce posiada obecnie dziesięć sklepów (w drugiej połowie br. otworzy jedenasty w centrum handlowym Blue City) i zarządza pięcioma centrami handlowymi poprzez IKEA Centres Polska. Zlokalizowane w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatruje 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy IKEA w Polsce należy również sześć farm wiatrowych, które zapewniają jej niezależność energetyczną.
W roku finansowym 2017 ponad 28 mln osób odwiedziło sklepy IKEA, a stronawww.IKEA.pl odnotowała ok. 91 mln wizyt.