2018 oznacza dla IKEA wyjątkowy jubileusz - mija 75 lat od momentu założenia marki przez Ingvara Kamprada! Od początku, dzień po dniu realizujemy wizję, by wielu ludziom żyło się lepiej na co dzień, a na całym świecie dzielimy się wiedzą i pasją do urządzania domów. Z tej okazji do asortymentu wraca kilka złotych przebojów. Z radością przedstawiamy kolekcję vintage GRATULERA, która stanowi hołd dla ponadczasowego wzornictwa IKEA. Starannie wybrane ikony stylu z lat 1950-1960, 1970-1980 i 1990-2000 będą pojawiać się w asortymencie w trzech różnych odsłonach i trzech momentach roku: w sierpniu, październiku oraz grudniu.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa IKEA w Polsce posiada obecnie dziesięć sklepów (w drugiej połowie br. otworzy jedenasty w centrum handlowym Blue City) i zarządza pięcioma centrami handlowymi poprzez IKEA Centres Polska. Zlokalizowane w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatruje 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy IKEA w Polsce należy również sześć farm wiatrowych, które zapewniają jej niezależność energetyczną.
W roku finansowym 2017 ponad 28 mln osób odwiedziło sklepy IKEA, a stronawww.IKEA.pl odnotowała ok. 91 mln wizyt.
Małgorzata Jezierska
Koordynatorka ds. Komunikacji Komercyjnej i PR Produktu, IKEA Retail