IKEA Kraków ogłosiła drugą edycję programu grantowego skierowanego do lokalnych instytucji. Minigranty otrzymają wybrane organizacje realizujące projekty społeczne w zakresie edukacji i rozwoju dzieci lub wsparcia osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Zgłoszenia przyjmowane są do 20 lipca.
Gdy w ubiegłym roku po raz pierwszy uruchamialiśmy program Minigranty w Krakowie, nie spodziewaliśmy się aż tak dużego zainteresowania. Liczba zgłoszeń uświadomiła nam, jak wiele lokalnych instytucji realizuje naprawdę wartościowe projekty. Mieliśmy też mnóstwo zapytań od organizacji wspierających osoby starsze i niepełnosprawne, dlatego w tym roku postanowiliśmy umożliwić ubieganie się o granty również organizacjom działającym na tym polu – powiedziała Sabina Patryas, specjalista ds. marketingu w IKEA Kraków.
Ubiegłoroczna edycja programu Minigranty cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Do udziału zgłosiło się ponad 50 instytucji z Krakowa i okolic. Wsparcie w postaci produktów z asortymentu IKEA otrzymały 4 organizacje: Oddział Kardiologii Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie-Prokocimiu, Oddział Psychiatryczny Dziennego Pobytu w Szpitalu Dziecięcym im. św. Ludwika w Krakowie, prowadzona przez Fundację Promyk placówka Zielony Domek oraz Klub Ojców, działający w ramach Klubu Jędruś, Ośrodka Kultury Kraków – Nowa Huta.
IKEA Kraków istnieje od 1998 roku. We wrześniu 2011 roku zakończyła się przebudowa sklepu, po której obiekt stał się jednym z najnowocześniejszych sklepów IKEA w Polsce. W międzynarodowym konkursie IKEA Store Award 2014, IKEA Kraków uznana została za jeden z 5 najlepszych sklepów IKEA na świecie. Ocenie poddawane były m.in. takie czynniki, jak: standardy pracy, niska rotacja pracowników, współpraca z lokalnymi dostawcami czy zadowolenie klientów. IKEA Kraków oferuje ponad 9 tys. produktów zlokalizowanych w 64 inspirujących wnętrzach. Ponadto posiada przestronną restaurację na 500 miejsc siedzących z bezpłatnym dostępem do Internetu, miejscem dla karmiącej mamy oraz strefą zabawy dla najmłodszych, a także bezpłatną bawialnię „Czarodziejski Las Smaland” z profesjonalną opieką dla dzieci w wieku 3-10 lat.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Teresa Teleżyńska
Koordynatorka ds. komunikacji korporacyjnej IKEA Retail