Publikując „People & Planet Positive”, IKEA ogłosiła nowe zobowiązania na rzecz społeczeństw i środowiska. Poprzez swoje działania IKEA pragnie ułatwiać ludziom prowadzenie zdrowego i ekologicznego stylu życia, przeciwdziałać zmianom klimatu oraz przyczyniać się do zmiany myślenia o odpadach zmierzając w stronę gospodarki o obiegu zamkniętym. Dokument zawiera konkretne zadania, które IKEA zobowiązała się zrealizować do 2030 roku.
Zobowiązania IKEA na rok 2030 obejmują między innymi:
- Projektowanie wszystkich produktów IKEA w oparciu o zasady gospodarki o obiegu zamkniętym, z zamiarem stosowania wyłącznie materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu.
- Usunięcie wszystkich plastikowych produktów jednorazowego użytku z asortymentu w sklepach IKEA na całym świecie oraz z restauracji i bistro w sklepach Grupy IKEA do 2020 roku [1]
- Zwiększenie udziału produktów roślinnych w ofercie IKEA Food, takich jak wegetariańskie hot dogi, które będą dostępne w Polsce od sierpnia br.
- Zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych i zwiększenie efektywności energetycznej z własnej działalności, by przyczynić się do przeciwdziałania zmianom klimatu
- Rozszerzenie oferty przystępnych cenowo instalacji fotowoltaicznych dla domu oraz innych rozwiązań w zakresie czystej energii na 29 rynków IKEA do 2025 r.
IKEA chce także zachęcać swoich klientów do korzystania z energii odnawialnej. W 2017 roku w ofercie IKEA w Polsce znalazły się kompleksowe instalacje fotowoltaiczne w przystępnej cenie dla gospodarstw domowych. Przy pięciu sklepach IKEA w Polsce działają punkty ładowania pojazdów elektrycznych, a do 2020 roku takie ładowarki będą we wszystkich lokalizacjach. Również wzrost sprzedaży technologii LED w Polsce w roku finansowym 2017 był największy ze wszystkich rynków świata.
W IKEA myślimy długofalowo o społecznościach i środowisku, dlatego dążymy do gospodarki o obiegu zamkniętym w ramach naszego biznesu oraz chcemy inspirować naszych klientów do prowadzenia zrównoważonego życia na co dzień. Na platformie www.IKEA.pl/dlaPlanety udostępniamy praktyczny przewodnik „Niech żyje zrównoważony dom!” o tym, jak żyć w bardziej świadomy, ekologiczny sposób, dbając przy tym o zdrowie i zasobność portfela – dodaje Katarzyna Dulko Gaszyna.
IKEA stale rozwija listę produktów, które pozwalają ludziom prowadzić bardziej zrównoważone życie w domu. Nową strategię People & Planet Positive można znaleźć pod linkiem: https://www.ikea.com/ms/pl_PL/this-is-ikea/reports-downloads/index.html
[1] Grupa IKEA (INGKA Holding B. V.) to największy franczyzobiorca marki IKEA, który posiada 363 sklepy w 29 krajach, w tym 10 sklepów w Polsce.
O IKEA
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa IKEA w Polsce posiada obecnie dziesięć sklepów i zarządza pięcioma centrami handlowymi poprzez IKEA Centres Polska. Zlokalizowane w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatruje 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i wschodniej. Do Grupy IKEA w Polsce należy również sześć farm wiatrowych, które zapewniają jej niezależność energetyczną.
W roku finansowym 2017 ponad 28 mln osób odwiedziło sklepy IKEA, a strona www.IKEA.pl odnotowała ok. 91 mln wizyt.