Ponad milion złotych przekazanych na stypendia dla 729 uczniów w 200 polskich szkołach, 15 lokalnych projektów społecznych oraz tysiące zaangażowanych klubowiczów IKEA FAMILY. To efekt pięciu edycji programu „Na Rodzinę Można Liczyć” oraz współpracy firmy IKEA z Fundacją Świętego Mikołaja.
Kiedy ponad 5 lat temu tworzyliśmy program wsparcia dla młodzieży w Polsce, chcieliśmy przede wszystkim pomagać finansowo. Wiele zdolnych dzieci, szczególnie w mniejszych miejscowościach, najzwyczajniej potrzebowało środków do tego, by się rozwijać - pojechać na obóz sportowy, kupić instrument, na którym grają, zapisać się na kurs fotograficzny, o którym zawsze marzyli. W miarę prowadzenia kolejnych edycji, program zmieniał się w kierunku wspierania i rozwijania lokalnych liderów społecznych – młodych ludzi, którzy dzięki swojej pasji i zaangażowaniu potrafią zainspirować i porwać innych do wprowadzania zmian – podsumowała Katarzyna Dulko-Gaszyna, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju, IKEA Retail w Polsce.
Ideą programu była budowa aktywnego społeczeństwa obywatelskiego, w tym wsparcie uzdolnionej i wrażliwej społecznie młodzieży. Uczniowie, dzięki stypendiom, mogli realizować swoje pasje, rozwijać talenty i zdobywać nowe umiejętności, jednocześnie inspirując innych do zmiany swojego otoczenia na lepsze. W efekcie brali udział w zajęciach dodatkowych oraz realizowali się jako liderzy lokalnych projektów społecznych.
Program „Na Rodzinę Można Liczyć” jest niezwykły, ponieważ łączył wielu pozornie obcych sobie ludzi. W jego realizację zaangażowali się pracownicy firmy IKEA, klienci sklepu, fundacja oraz szkoły i nauczyciele. To niesamowite jak wiele dobrego może zdziałać w swojej okolicy ambitna młodzież, jeśli tylko otrzyma szansę i wsparcie – dodała Joanna Paciorek, wiceprezes Fundacji Świętego Mikołaja.
Od 1 sierpnia 2017 roku we wszystkich sklepach IKEA w Polsce będzie można zobaczyć wystawę podsumowującą ostatnią już edycję programu „Na Rodzinę Można Liczyć”. Przedstawia ona projekty przeprowadzone przez tegorocznych stypendystów w ramach konkursu grantowego. Szkoły, które brały udział w programie mogą kontynuować działalność stypendialną w ramach programu Fundacji Świętego Mikołaja. Więcej informacji na www.mikolaj.org.pl.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
O IKEA Retail
Celem IKEA Retail jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy dobre wzornictwo i funkcjonalne meble w przystępnej cenie. Dbamy o zrównoważony rozwój, realizując strategię People & Planet Positive. IKEA Retail jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA Retail w Polsce posiada obecnie dziewięć sklepów, które w roku finansowym 2016 odwiedziło prawie 28 milionów osób.
O Fundacji Świętego Mikołaja
Fundacja Świętego Mikołaja działa od 2002 roku (www.mikolaj.org.pl). Wcześniej, od 1998 roku, istniała jako nieformalna grupa przyjaciół. Obecnie jej działalność skupia się na fundowaniu stypendiów dla zdolnych dzieci z niezamożnych rodzin (program „Stypendia św. Mikołaja”). Przez 18 lat funkcjonowania przeprowadziła blisko 40 kampanii społecznych, wspomagając ok. 8 tys. młodych ludzi. Wsparciem obejmowała m.in. rodzinne domy dziecka i samotne matki. Fundacja Świętego Mikołaja jest laureatem Europejskiej Nagrody Obywatelskiej 2011, nagrody Ubi Caritas 2008, TOTUS 2006 oraz Pro Publico Bono 2005. Otrzymała także wyróżnienie Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania w 2008 roku.
Więcej o Fundacji Świętego Mikołaja: www.mikolaj.org.pl