Program IKEA Family, już drugi rok z rzędu, został wybrany najlepszym programem lojalnościowym w Polsce w Konkursie Marketingu Bezpośredniego „Golden Arrow”. Wydarzenie jest organizowane przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu oraz VFP Communications od 2006 roku, a biorą w nim udział największe kampanie reklamowe w Polsce.
Tytuł przyznany nam przez kapitułę konkursu cieszy szczególnie, ponieważ tworzą ją przedstawiciele różnych firm, z których każda posiada swój własny program lojalnościowy – powiedział Przemysław Sawicz, IKEA FAMILY Lider w IKEA Retail. Uznanie naszego programu drugi raz z rzędu jest także dowodem na to, że warto pracować konsekwentnie i systematycznie, podążając w myśl ustalonej wcześniej strategii oraz będąc jednocześnie elastycznym w stosunku do trendów rynkowych. Niezwykle istotny jest także wkład naszych pracowników, ich codzienny kontakt z klientami czy partnerami oraz wszystkimi, którzy mają kluczowy wpływ na efekt końcowy – dodał Przemysław Sawicz.
Program IKEA FAMILY już 1 sierpnia 2017 roku będzie obchodził swoje dziesięciolecie. W trakcie tej dekady Klubowicze IKEA FAMILY zaczęli stanowić znaczącą część całej grupy klientów IKEA. Dzięki temu program stał się również ważnym źródłem informacji dotyczących rynku i zachodzących na nim zmian.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
O IKEA
Celem IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy dobre wzornictwo i funkcjonalne meble w przystępnej cenie. Dbamy o zrównoważony rozwój, realizując strategię People & Planet Positive.
IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. Grupa IKEA w Polsce posiada obecnie dziewięć sklepów, które w roku finansowym 2016 odwiedziło prawie 28 milionów osób.
O konkursie
Celem konkursu jest promowanie efektywności w działaniach marketingowych. Jury ocenia zarówno sposób opracowania strategii kampanii reklamowych, jak i kreatywność oraz świeżość podejścia, jakimi powinny charakteryzować się poszczególne elementy kampanii. Dla jury ważne są również skuteczność i efektywność podejmowanych działań. Jury ocenia prace w następujących kategoriach: Wysyłka bezpośrednia, Program lojalnościowy, Promocja sprzedaży, Experiential marketing, Shopper marketing, Program incentive travel, Digital marketing, Marketing mobilny, Direct response advertising, Kampania zintegrowana, CSR. Organizatorami konkursu Golden Arrow są: VFP Communications oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu.
O VFP Communications
VFP Communications prowadzi działalność wydawniczą i jest dostawcą informacji online oraz organizatorem konferencji i konkursów branżowych. Głównymi tytułami są miesieczniki: „Media & Marketing Polska” – dostarczający wiadomości z obszaru mediów, marketingu i reklamy, „Handel” – z branży FMCG oraz „Food Service” – skierowany do branży HoReCa.
O Polskim Stowarzyszeniu Marketingu SMB
Istnieje od 1995 roku i jest najważniejszą organizacją non profit, która zrzesza najbardziej dynamiczne firmy działające w obszarze marketingu bezpośredniego i interaktywnego, przestrzegające najwyższych zasad etycznych. Misją Stowarzyszenia jest integracja i rozwój branży marketingu bezpośredniego i interaktywnego, promocja najlepszych rynkowych praktyk oraz firm stosujących najwyższe standardy działania. Stowarzyszenie jest członkiem Europejskiej Federacji Marketingu Bezpośredniego FEDMA, European Confederation of Contact Centre Organisations (ECCO), Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych „Lewiatan” oraz Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.
Teresa Teleżyńska
Koordynatorka ds. komunikacji korporacyjnej IKEA Retail