Zwycięzcą przetargu obejmującego przygotowywanie, obsługę oraz realizację kampanii komunikacyjnych marki została agencja Saatchi & Saatchi Interactive Solutions. Dwuletni kontrakt obejmie działania marketingowe w mediach offline i online oraz stworzenie platformy komunikacyjnej. Przetarg podzielony został na trzy etapy i trwał dwa i pół miesiąca. Wzięło w nim udział siedem agencji.
Do przetargu, po wstępnej weryfikacji odpowiedzi na zapytanie, IKEA zaprosiła agencje: DDB&Tribal, Grey Warsaw, Kalicinscy.com, LVOV, Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, Scholz&Friends oraz VML. W finale znalazły się: LVOV, Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, Scholz&Friends, VML. Każda z nich zaprezentowała jeden kierunek strategiczny dla marki oraz szczegółowe oferty. Na tej podstawie IKEA Retail podjęła decyzję o wyborze partnera w obszarze komunikacji marketingowej. Oferta Saatchi & Saatchi Interactive Solutions zyskała najwyższe oceny.
Wszystkie agencje biorące udział w przetargu wykazały ogromny entuzjazm i zaangażowanie w prezentację swoich pomysłów i oferty dla marki IKEA. W procesie przetargowym postawiliśmy na jasną i otwartą komunikację z agencjami – dokładny plan postępowania, informacje o kolejnych krokach, szczegółowe feedbacki dla agencji zarówno przechodzących do kolejnego etapu, jak i niezakwalifikowanych. W finale wybraliśmy agencję Saatchi & Saatchi Interactive Solutions. Jestem przekonany, że wspólnie z agencją zaprezentujemy nową komunikację, która pozwoli firmie IKEA, liderowi kategorii urządzania wnętrz, inspirować Polaków poprzez dzielenie się naszą pasją jaką jest domowe życie. Bo w IKEA mamy jeden nadrzędny cel – chcemy, by codzienne życie w domu stawało się jeszcze lepsze – komentuje Filip Fiedorow, Dyrektor Marketingu IKEA Retail w Polsce
Proces przetargowy został przeprowadzony w oparciu o standard, w którym znalazły się kolejne etapy pozwalające wybrać najlepszego partnera, a agencjom rozumieć proces, w którym brały udział. Istotnymi elementami przetargu były tzw. tissue session oraz szczegółowe informacje zwrotne, udzielane agencjom na każdym etapie.
Bardzo się cieszymy z wygranej, która czytelnie pokazuje wartość naszej zintegrowanej oferty komunikacyjnej. Zespół, który przygotował całościową rekomendację był szalenie zmotywowany, ponieważ brief, który otrzymaliśmy od IKEA był bardzo interesującym intelektualnie wyzwaniem. Udział w samym procesie przetargowym, również był wyjątkowym doświadczeniem. Całość procesu była niezwykle profesjonalna – zarówno pod względem formalnym jak i merytorycznym. Byliśmy również pod wrażeniem transparentności na każdym etapie jego trwania. Taka forma procesu przetargowego nastraja nas bardzo optymistycznie na najbliższe dwa lata partnerskiej współpracy – powiedział Piotr Morkowski,
CEO Saatchi & Saatchi Interactive Solutions
CEO Saatchi & Saatchi Interactive Solutions
IKEA zapewniała wynagrodzenie przystępującym do postępowania przetargowego. Agencje, które zakwalifikowały się do etapu „tissue session” otrzymały wynagrodzenie w wysokości 5 tysięcy złotych, a finaliści – 15 tysięcy złotych.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
IKEA
Celem IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy dobre wzornictwo i funkcjonalne meble w przystępnej cenie. Dbamy o zrównoważony rozwój, realizując strategię People & Planet Positive. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. Grupa IKEA w Polsce posiada obecnie dziewięć sklepów, które w roku finansowym 2016 odwiedziło prawie 28 milionów osób.
Saatchi & Saatchi IS
Zintegrowana agencja reklamowa, łącząca kompetencje full service oraz digital i top new media shop, ze szczególnym wykorzystaniem kanału eCommerce (Global eCommerce Centre of Excellence w sieci Saatchi & Saatchi Worldwide). Jedna z największych agencji kreatywnych w Polsce, nagradzana w kraju i poza granicami. Zdobywca Bronze Lion w Cannes Lions 2016, TOP 3 najbardziej efektywnych Agencji w Polsce (według Effie 2016) Top 2 najbardziej innowacyjnych Agencji w Polsce (Innovation AD 2016) Sukces Roku 2016 (według Magazynu Press), Towar Eksportowy Roku 2016 (według Magazynu MMP).