Już można wysyłać zgłoszenia do 4. edycji konkursu „Zabawa to poważna sprawa”, w którym IKEA udzieli wsparcia wybranym organizacjom z całej Polski realizującym projekty edukacyjno-wychowawcze w zakresie zmian klimatu.
Zabawa to poważna sprawa, podobnie jak i zmiany klimatu. W naszym konkursie grantowym łączymy je ze sobą, ponieważ nie ma lepszego sposobu na utrwalanie właściwych, proekologicznych postaw i nawyków wśród dzieci i młodzieży niż poprzez zabawę. Udowodniły to trzy poprzednie edycje naszej inicjatywy oraz wspaniałe projekty zrealizowane przez organizacje społeczne przy naszym wsparciu. Uruchamiany nasz konkurs, aby pozyskać kolejnych młodych ambasadorów wizji lepszego, bardziej zrównoważonego świata, w którą tak wierzy nasza firma
– mówi Magdalena Betin, koordynatorka konkursu grantowego „Zabawa to poważna sprawa” w IKEA Retail Polska.
Czekamy na propozycje programów, które będą skupione na kwestiach związanych z edukacją klimatyczną oraz pozwolą skutecznie przeciwdziałać wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży ze względu m.in. na kryteria ekonomiczne czy kulturowe. Liczymy, że wybrane projekty pomogą w wyrównywaniu ich szans rozwojowych w zakresie społecznym, intelektualnym i emocjonalnym. Uważamy, że to szczególnie ważne w czasie pandemii koronawirusa
- tłumaczy Magdalena Betin.
Wszystkie organizacje prosimy również o przygotowanie projektu remontu, odnowienia, modernizacji lub wyposażenia ich siedziby, ponieważ chcemy, aby nasz grant wpłynął również na trwałą poprawę warunków, w jakich odbywają się zajęcia z dziećmi
- dodaje.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie jedenaście sklepów IKEA IKEA i 59 Punktów Odbioru Zamówień (łącznie z Punktami Mobilnymi), które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 32 sklepy IKEA na 11 rynkach. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.
W roku finansowym 2020 ponad 25 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 154 mln wizyt.* Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 378 sklepami w 31 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.