Zwycięzcy trzeciej edycji konkursu grantowego IKEA „Zabawa to poważna sprawa” zakończyli realizację swoich projektów, których tematem przewodnim była edukacja ekologiczna i zmiany klimatu. Wszystkie inicjatywy były skierowane do dzieci i młodzieży zagrożonych wykluczeniem społecznym.
W tym roku w konkursie grantowym udzieliliśmy wsparcia organizacjom, które walczą o przyszłość planety oraz przeciwdziałają wykluczeniu społecznemu. Zmiany klimatu niestety widoczne są gołym okiem, dlatego kształtowanie świadomości ekologicznej wśród dzieci i młodzieży ma dla nas priorytetowe znaczenie. Wierzymy, że w uczestnikach konkursowych projektów zyskaliśmy mocnych ambasadorów wizji lepszego, bardziej zrównoważonego świata.
Magdalena Betin, koordynatorka kampanii „Zabawa to poważna sprawa” w IKEA Retail Polska
Jak uratować koralowce?
Młodzi eko-liderzy
Dali ubraniom drugie życie
Cieszymy się, że mimo pandemii koronawirusa zwycięzcom naszego konkursu grantowego, udało się przeprowadzić zdecydowaną większość zaplanowanych działań. Wiemy, że wcale nie było to łatwe zadanie. Jednak w tym trudnym czasie szczególnie ważne było skupienie dzieci i młodzieży wokół wspólnej idei lepszego świata. Zmiany klimatyczne zachodzą w szybkim tempie, pandemia ich nie zatrzymuje. Tym cenniejszy jest każdy projekt edukacyjny w tym obszarze.
Magdalena Betin
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd). Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie jedenaście sklepów IKEA i sześćdziesiąt Punktów Odbioru Zamówień IKEA, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 32 sklepy IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku. W roku finansowym 2020 ponad 25 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 154 mln wizyt.
*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 378 sklepami w 31 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.