Okres Świąt kojarzy nam się nie tylko z chwilami spędzanymi z rodziną, ale również pysznymi daniami, które goszczą na naszym stole. IKEA w swojej kampanii przypomina, że ten moment w roku wcale nie musi oznaczać nadmiernej konsumpcji i masowego wyrzucania jedzenia z „poświątecznych” talerzy. Marka w zabawny sposób zachęca do podejmowania bardziej świadomych wyborów podczas Świąt.
Wierzymy, że dzięki naszej kampanii zainspirujemy ludzi do bardziej świadomego i rozważnego zastawiania świątecznych stołów i lepszego zaplanowania, jak poradzić sobie z tym, co na nich pozostaje. Oryginalnie pomysł kampanii pochodzi z rynku rosyjskiego. Zdecydowaliśmy się go zaadaptować w Polsce, jak tylko zobaczyliśmy ten film. W dobitny i zarazem zabawny sposób zwraca on uwagę na poważny problem wyrzucania żywności, szczególnie w czasie Świąt i podsuwa proste rozwiązanie z IKEA. W ten sposób możemy zachęcać Polaków do świadomego gospodarowania żywnością, nie tylko od święta i do wprowadzenia także w naszym codziennym życiu sposobów na jej niemarnowanie
– mówi Agata Czachórska, Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju IKEA Retail w Polsce.
https://www.ikea.com/pl/pl/campaigns/niech-w-ten-swiateczny-czas-jedzenie-sie-nie-marnuje-pubccd7edc0
Realizacja:
Główni dyrektorzy kreatywni: Yaroslav Orlov, Roman Firainer
Zastępca dyrektora kreatywnego: Antonina Pirogova, Evgeny Golovan
Firma produkcyjna: Alfa Film
Dyrektor: Ilya Naishuller (reprezentowany przez Great Guns)
Projektant produkcji: Elizaveta Lavinskaya
Pierwszy asystent dyrektora: Elena Alaszejewa
Studio graficzne: CGF
Adaptacja do wersji polskiej: VMLY&R
[1] Raport Banków Żywności 2019:
https://niemarnuje.bankizywnosci.pl/wp-content/uploads/2019/11/banki-zcc87ywnosci_-raport-nie-marnuj-jedzenia-2019.pdf
[2] Raport Banków Żywności 2020:
https://bankizywnosci.pl/wp-content/uploads/2020/10/Raport_NieMarnujJedzenia_2020.pdf
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie jedenaście sklepów IKEA i sześćdziesiąt Punktów Odbioru Zamówień IKEA, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 32 sklepy IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.
W roku finansowym 2020 ponad 25 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 154 mln wizyt.
*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 378 sklepami w 31 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.