16 sierpnia w Krakowie rozpoczął się trzeci międzynarodowy festiwal filmów ekologicznych „Kraków Green Film Festival”. Partnerem wydarzenia, którego celem jest promowanie postaw proekologicznych, po raz kolejny jest IKEA. W specjalnym showroomie, zlokalizowanym na terenie Miasteczka Festiwalowego, można zainspirować się rozwiązaniami ułatwiającymi prowadzenie bardziej zrównoważonego życia w domu na co dzień. IKEA częstuje też nowymi 100% roślinnymi klopsikami i bierze udział w eksperckich panelach dyskusyjnych.
Gospodarka o obiegu zamkniętym, demokratyzacja zrównoważonego życia w domu i ograniczenie emisji dwutlenku węgla to główne cele, które realizujemy w ramach strategii People & Planet Positive 2030. Cieszymy się, że możemy podzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem, zabierając głos w panelach dyskusyjnych, towarzyszących pokazom filmów poruszających te niezwykle ważne zagadnienia. Chcemy również pokazać, że lepsze i przyjazne dla planety życie to nie rewolucja, inspirując uczestników festiwalu do podejmowania małych, prostych kroków, które mają duże znaczenie.
- mówi Agata Czachórska, Kierowniczka ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail Polska
IKEA wyznaczyła sobie ambitne cele, które konsekwentnie realizuje – już od 2015 roku 100% bawełny wykorzystywanej w IKEA pochodzi z bardziej zrównoważonych źródeł. W 2020 roku z asortymentu wyposażenia wycofaliśmy wszystkie plastikowe produkty jednorazowego użytku, a do 2030 roku chcemy stać się biznesem w pełni zrównoważonym, cyrkularnym i neutralnym klimatycznie. Cieszymy się, że jako firma możemy z jednej strony inspirować klientów do podejmowania proekologicznych działań, a z drugiej strony pokazywać, w jaki sposób firmy mogą mieć wpływ na zrównoważony rozwój w całym łańcuchu wartości.
- mówi Katarzyna Warchał, Członek Zarządu IKEA Purchasing w Polsce
Kontakt:
Andrzej Lewkowski
Communication Business Partner
andrzej.lewkowski@ingka.IKEA.com
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie jedenaście sklepów IKEA i siedemnaście Punktów Odbioru Zamówień, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 27 sklepów IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością Grupy na polskim rynku.
W roku finansowym 2019 ponad 30 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 118 mln wizyt.
*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 374 sklepami w 30 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.